kiedyPrzyjedzie.pl

Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. – operator przewozów w Czernicy – wdrożył system dynamicznej informacji pasażerskiej działający w oparciu o serwis internetowy kiedyPrzyjedzie.pl Dzięki niemu nasi pasażerowie mają dostęp do rzeczywistych godzin odjazdów autobusów z dowolnego przystanku w naszej sieci komunikacyjnej, rozkładów jazdy oraz komunikatów pasażerskich.

Z serwisu można obecnie korzystać na kilka sposobów:

- odwiedzając stronę internetową czernica.kiedyprzyjedzie.pl. W oknie wyszukiwania należy wpisać nazwę żądanego przystanku, jego numer lub też po powiększeniu obszaru mapy wskazać interesujący nas przystanek. W zakładce „odjazdy” znajduje się czas pozostały do przybycia kolejnych autobusów – zielona ikona widniejąca przy liczbie minut oznacza, że mamy do czynienia z prognozą, uwzględniającą opóźnienia związane z aktualną sytuacją drogową i ewentualnymi utrudnieniami w ruchu. Uaktualnianie prezentowanych prognoz przyjazdów autobusów dla wybranego przystanku odbywa się automatycznie co 10 sekund. W drugiej z zakładek można z kolei znaleźć teoretyczny rozkład jazdy w rozbiciu na tabliczki przystankowe na dowolnie wybrany dzień;

- korzystając z mobilnej wersji strony, z uproszczonym interfejsem, ułatwiającej dostęp do serwisu przy pomocy telefonów komórkowych oraz innych urządzeń przenośnych (wersja mobilna uruchamia się domyślnie po otwarciu strony w telefonie);

- instalując na telefonie aplikacje mobilne, dostępne dla telefonów komórkowych z systemem operacyjnym Android:

(https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.kiedyprzyjedzie.mobile.TravellerDroid)

lub Windows Phone:

(https://www.microsoft.com/pl-pl/store/p/kiedyprzyjedzie/9nblggh6c3k0)

Już niedługo będą dostępne również na platformę iOS.

- wysyłając SMS o treści: pl.kp.czernica.<numer przystanku> pod numer specjalny: 70711 Przykładowa treść SMS: pl.kp.czernica.425976 (dla przystanku Czernica – PKP Pętla). Numery przystanków są dostępne w serwisie internetowym. Koszt SMS Premium jest stały, niezależny od operatora i wynosi 50 gr netto (62 grosze brutto).

Wdrożenie systemu ułatwi pracę także przewoźnikowi, który od teraz posiada wiedzę o bieżącym położeniu wszystkich autobusów wraz z informacją o odchyleniu w stosunku do rozkładu jazdy. Dane o realizowanych kursach pozwolą na jeszcze lepsze dostosowanie oferty przewozowej do potrzeb mieszkańców i znacznie poprawią punktualność.

Serwis kiedyPrzyjedzie.pl funkcjonuje w ponad 70 polskich miastach. Korzystają z niego m.in. pasażerowie komunikacji miejskiej w Tychach, Bielsku Białej, Jaworznie, Koszalinie, Opolu oraz w Siechnicach.